Verser dan zelf branden bestaat niet!

Nieuwsbrief juli 2020

Nieuwsbrief juli 2020

Nieuwsbrief juli 2020
 
Guadeloupe
Tot onze grote vreugde waren wij in staat om een kleine hoeveelheid Bonifieur koffie uit Guadeloupe te kopen, leverancier plantage Vanibel.
Een echte “ouderwetse” arabica typica, fluweel zacht, mooie body. Helaas niet zo goedkoop...
 
++
 
Decaf
Wij hebben nu 4 soorten decaf op voorraad.
 
++
 
Nepal
Ondanks alle Corona perikelen is het onze partner in Nepal, Greenland Organic Farm, gelukt
om nieuwe oogst bourbon koffie naar ons te versturen, hieronder leest u meer over de koffie en Greenland.
Helaas moeten wij de prijs van de koffie iets verhogen vanwege een verdrievoudiging van de luchtvracht veroorzaakt door de Corona crisis.


Beschrijving van de koffie door Greenland Organic Farm:


Waar komt de koffie vandaan?


Deze gewassen arabica bourbon koffie is een single origin micro lot koffie, met medium tot zware body en een heerlijke fruitige aciditeit.
De koffie komt van de Greenland Organic Farm, Kavre District en van enkele buurt boeren en groeit  op een hoogte van 1690 meter.


Smaak profiel:


Aromatics of Nepalese Cedar that tastes delicious with a hint of mint, black currant, and a lingering sweet finish., a bit herbal, notes of caramel, basil, and citrus-like acidity have been observed.
Suitable for specialty micro-roasters, competitions, and great-coffee lovers.
About the Farm: Greenland Organic Farm, owner of HimalayanArabica® Brand
Based on the principle of Quality Coffee and Sustainable Pricing™ Greenland Organic Farm is happily producing and exporting Nepal’s one of the best green coffees to the specialty roasters worldwide. We are proud to be regarded as the first coffee brand from Nepal to flourish in the international specialty market and is well on its way to truly becoming The Jewel of Asian Coffee™.


Greenland Organic Farm provides farming and production training to farmers and coffee professionals from our inhouse coffee school. HimalayanArabica® Nepal Coffee brand aims to put our country in the world coffee map by building ethical and sustainable direct relationships that connect and positively impact the producers and consumers and everyone in between.